Hoe werken we?

Via onze website vindt u alle huur- en koopmaterialen. Hier ziet u meteen of het product beschikbaar is op de door u gekozen datum. In sommige gevallen kan het zijn dat het artikel/materiaal niet vrijgegeven kan worden. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals onderhoud, artikel staat in optie/moet opgehaald worden bij vorige huurder en dergelijke. Wij verzoeken u dan tijdens kantooruren telefonisch contact op te nemen met 076-5438102 zodat wij voor u kunnen kijken of het artikel toch tijdig beschikbaar is.

U kunt er voor kiezen zelf de materialen op te halen of deze door ons te laten bezorgen en ophalen. In beide gevallen dient de betaling vooraf binnen te zijn. Dit kan via ideal of via vooraf overmaken.
Na het bestellen ontvangt u een automatische email van de website met uw gegevens, de kosten en de borgsom. Vervolgens krijgt u binnen 36 uur van ons nog een definitieve bevestiging met de tijden waarop u materialen kunt ophalen en teruggebracht moeten worden, of de tijden waarop wij bezorgen en ophalen.


Afhalen

U kunt de materialen normaal gesproken afhalen één dag voor de eerste huur dag na 15.00 uur en terugbrengen één dag na de laatste huur dag voor 11.00 uur. Behalve op zondag. Op zondag kunt u spullen afhalen op afspraak. Dit is in ieder geval tussen 10.00 en 11.45 uur. Binnen dit tijdsbestek zal er een kwartier afgesproken worden waarin het magazijn voor u open is. Deze tijd wordt met u afgesproken in de bevestiging. Bij hoge uitzondering kan het zijn dat materialen in plaats van op zondag, op maandag teruggebracht mogen worden.


Bezorgen/Ophalen

Natuurlijk kunt u de materialen ook door ons laten bezorgen en/of ophalen. Dan moet de volledige betaling inclusief transportkosten, huurkosten en borg vooraf binnen zijn. Deze borg krijgt u bij terugkomst na controle in het magazijn teruggestort wanneer alles compleet, netjes is ingepakt en droog terug is mee gegeven. Normaal gesproken bezorgen wij de materialen één dag voor de eerste huur dag tussen 08.00 uur en 17.00 uur en komen deze weer ophalen één dag na de laatste huur dag tussen 08.00 uur en 17.00 uur.

Let op! Indien wij de door u gehuurde materialen de dag voor verhuurdatum verhuurd hebben of als deze op de dag na uw laatste huurdatum eerder worden opgehaald door de volgende huurder, gaat u ermee akkoord dat wij in overleg een ander tijdstip van ophalen en retour brengen afspreken.
Ook kan het zijn dat wij op aangepaste tijden open zijn in de zomer- of winterperiode. Daarom krijgt u van ons altijd na uw bestelling nog een tweede email met de definitieve bevestiging. Hier kunt u alle informatie in vinden over de ophaal- en terugbrengtijden. Vergeet deze niet retour te zenden voor akkoord. Dan pas staan de materialen voor u gereserveerd.

De materialen worden geleverd tot aan de hoofdingang/laad- en los gedeelte van het pand of het terrein. U dient zorg te dragen voor hulp van 1 of meerdere personen tijdens het laden/lossen. Dit hangt er natuurlijk vanaf hoe groot de bestelling is. Wanneer het laden/lossen meer tijd in beslag neemt dan 30 minuten berekenen wij €45,- excl. btw per persoon, per uur.
Hebt u gekozen voor hulp bij op- en afbouw? Dan zal één of meerdere medewerker(s) van ons u helpen bij het op- en afbouwen van de materialen.
Retour brengen.
U kunt de materialen normaal gesproken retour te bezorgen de dag na u huur dag voor 11.00 uur. Behalve op zondag. Op zondag kunt u spullen retour brengen tussen 10.00 en 11.45 uur. Binnen dit tijdsbestek zal er een kwartier afgesproken worden waarin het magazijn voor u open is. Deze tijd wordt met u afgesproken in de bevestiging. Bij hoge uitzondering kan het zijn dat materialen in plaats van op zondag, op maandag teruggebracht mogen worden.


Annuleren

In geval van annulering wordt bij 14 dagen of minder voor de huurdatum 85% van de huur in rekening gebracht. Bij 15 dagen of meer voor de huurdatum bedragen de kosten 50% van de huur. Annulering dient schriftelijk te geschieden.


Annuleringsverzekering

Indien u deze afsluit bij de bestelling betaalt u een bedrag van €25,- + 10% van de huursom voor niet-leden of €25,- + 5% van de huursom voor leden. U kunt tot uiterlijk 5 dagen voor de huurdatum bepalen of van u deze annuleringsverzekering gebruik maakt. (LET OP: als u huurdatum bijvoorbeeld 20 april is, dient u dus uiterlijk 14 april voor 00.00 uur dit per mail aan ons door te geven. Het tijdstip van ontvangst van de mail bij ons is bindend). U kunt nu binnen 13 maanden een nieuwe activiteit/feest o.i.d. plannen voor dezelfde huursom. Het hoeven dus niet dezelfde materialen te zijn. U kunt deze annuleringverzekering ook via onze site afsluiten. Voeg daarvoor onze annuleringsverzekering toe in uw winkelwagentje.


Leden

De Materiaalservice werkt met leden. Lidmaatschap van Materiaalservice biedt vele voordelen zoals leden kortingen, lagere borgsom. Tevens zijn deze leden belangrijk voor informatie betreffende aanschaf nieuwe attracties/producten. Hiervoor wordt 1 maal per jaar een enquête verzonden om dit te peilen maar tevens wordt in deze vragen lijst gevraagd hoe de Materiaalservice nog meer kan doen aan MVO.



Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Al meer dan 15 jaar zijn we actief bezig met duurzaam en maatschappelijk ondernemen. Dit doen we met de triple-P benadering. Enkele voorbeelden: wij bieden ook stage plaatsen voor studenten met een beperking, door werkzoekende met een afstand tot de arbeidsmarkt een stage aan te bieden, en personeel aan te nemen met een of meerdere beperkingen. Vrachtwagens zijn uiteraard uitgerust met een roetfilter, bij aanschaf van transport middelen is niet de prijs maar CO 2 uitstoot doorslaggevend voor de aanschaf/vervanging. LED verlichting, Ecco computersystemen, energie zuinige blowers (luchtpompen) e.d. zijn voor ons een vanzelfsprekendheid.
Scheiding van rest producten zoals: papier/keukenafval/blik-ijzer e.d. vinden wij belangrijk. Maar ook van een niet meer courante attractie een nieuwe attractie of spel maken zodat materialen hergebruikt kunnen worden is in de optiek van onze bedrijfsvoering belangrijk.
Doordat onze producten/diensten/attracties en materialen ook volledig commercieel worden afgenomen kunnen wij ouderen en bejaarden verenigingen, buurthuizen, scholen, sportclubs e.d. toch voorzien van spelmateriaal tegen een scherpe prijs.
Ook kunnen wij, mede gebaseerd op de jaarlijkse enquête, 2 maatschappelijk belangrijke projecten uitzoeken en deze zowel financieel als met materialen en kennis ondersteunen. Enkele voorbeelden: Para Games, div. gehandicapten sporten, St. Opkikker, Doe een wens stichting e.a.


JA IK WIL OOK LID WORDEN VAN DE MATERIAALSERVICE

Graag! U steunt ons dan voor slechts € 36, - excl. BTW en kunnen wij de prijzen voor onze doelgroep laag en betaalbaar houden.
Klik hier om lid te worden!